Voor KeuzeSprong ontwiepen wij een volledig nieuwe website.

    KeuzeSprong biedt aan jongeren professionele studiekeuze- begeleiding aan. De doelgroep bestaat voornamelijk uit 18- tot 22- jarige mannen en vrouwen.

    Het doel

    Het doel van de website was om een website te maken die bij een jongere doelgroep aanspreekt. Hierdoor is er op de website ook gekozen voor veel elementen die bij deze doelgroep herkenbaar zijn (zoals de app icoontjes).

    De uitdaging

    De uitdaging ligt vooral in het monitoren van de bezoekratio’s van alle pagina’s. Zo is gebleken dat de pagina met de tarieven minder goed liep (hoge bouncerate wat betekend dat er veel uitgaande bezoekers op deze pagina zijn te vinden). Deze pagina wordt dan ook vernieuwd met meer afbeeldingen en meer verbeterde teksten.

    Belangrijk is om op een website veel aansprekende afbeeldingen te gebruiken en het verhaal in zo min mogelijk woorden te vertellen. Hierdoor komt de boodschap sterker over. Dit is belangrijk want ruim 70% van de bezoekers besteedt minder dan 10 seconden op een website.

    Onderscheidend

    Voor elke website is het belangrijk om onderscheidend te zijn van de concurrentie. Bij KeuzeSprong is dit vooral gedaan door een reviewmeter in de website te bouwen (van extern gemaakte reviews). Hierdoor kunnen we op de website laten zien dat de begeleiding kwalitatief hoogstaand is.

    Op de landing page heb ik ook veel elementen ingebouwd die potentiële klanten vertrouwen moeten geven. Zoals een foto van Judith zelf, haar keurmerken en de autoreclame (die ik grafisch voor haar heb ontwikkeld).

    Custom Elementen

    We zijn vooral trots op het design van het nieuwe logo die op de website goed naar voren komt. Ook zijn er veel custom-elementen toegevoegd zoals het mannetje dat op de hoofdpagina nog niet weet welke studie hij moet kiezen. Hier heeft veel tijd & energie in gezeten maar heeft uiteindelijk wel gezorgd voor een professioneler uiterlijk.